2012. 03. 01. | A mentőknél szerencsére nincs vészhelyzet, Györfi Pál a mentők kommunikációs és PR igazgatója hihetetlen számot mond, évente egymillió esetük van. A költségvetésünk éppen a működőképesség fenntartására elég, az egyéb költségeket extra forrásokból kell előteremteni. Az elmúlt három évben elmaradt a fejlesztés…- Háromszáznál több a tíz évesnél idősebb járművünk, de nem vonhatjuk ki őket a napi munkából. Viszont már úton vannak az első sárga rohamkocsik, ezeket az egészségügyi tárca pénzéből vettük, és a Nemzeti Erőforrás Minisztériumtól (Nefmi) is kapunk 1,45 milliárd forintot 60-70 mentőautóra. Ha uniós forrásból megkapjuk azt a 15 milliárdot, amire pályáztunk, egyenesbe jöhetnénk, jutna újabb autókra és új állomások kialakítására is. - A mentőállomásokról most tizenöt percen belül bárhová eljutunk. Nem egyszerű ezt tartani, az ideális megoldáshoz még huszonkét állomásra lenne szükség. Az irányítórendszerre is ráférne a korszerűsítés, az adatfelvétel még mindig papírra történik. - A téves riasztások komoly kalamajkát okoznak? - Budapesten a Markó utcai bázis bonyolítja a legnagyobb forgalmat. Kétezer hívásból négyszázötven az igazi eset. A többi riasztást több felé osztanám. Vannak a laikus telefonok, amelyeknek a hívói nem tudják, mi is a dolgunk. (Megmondanák a Péterfy utcai kórház telefonszámát?) Vannak a jóindulatúak, de feleslegesek. (Valakit fekve látnak a parkban… De nem kellene mentő hozzá.) Az aggódók, akik egy kis fejfájásért is riasztanak. És sajnos a rosszindulatúak, akik mondjuk, a szomszédon állnának így bosszút. Minden ilyen telefon fölösleges energiákat von el tőlünk. Leköti a vonalat, kivon egy autót a teljes személyzettel, stb. Közben életek kerülnek veszélybe, mert nincs elég kapacitásunk arra, hogy tartalék autó és személyzet álljon készenlétben. A fővárosban rosszabbak ezek a mutatók, a vidékiek talán jobban átérzik, mivel jár, ha késünk valahonnan. Az ilyen esetek kiszűrése nagyon fontos, a diszpécserek éppen ezért egészségügyi szakemberek, akik a telefonos segítségnyújtásban is tapasztaltak. Állítólag kevesebben halnának meg, ha mindenki tudna elsősegélyt nyújtani.- Általában a kiérkezésünkig senki sem mer hozzányúlni az eszméletlen emberhez. Pedig a hatvan százalékuk menthető lenne, ha idejében megkezdené valaki a lélegeztetést. Néhány szakszerű mozdulatról lenne szó, addig a néhány percig, amíg odaérnek a kollégák. Húsz percenként hal meg valaki, jelenleg évi huszonötezer szívhalált regisztrálnak. Defibrillátorokból sincs elég, jó volna, ha minden tömegrendezvény helyszínén lenne belőlük. - GPS lopás, mentősöket érő atrocitások mindennaposak a híradókban… - A média szereti az ilyesmit… Tény, jócskán előfordulnak. Aki tőlünk műszert lop, át sem gondolja, mit cselekszik. Olykor a mentő ablakát is betörik egy húszezer forintos műszerért. Az autó ilyenkor két napig áll a szervizben, amikor más az életéért küzd. Előfordul, hogy mikor kiérünk az esethez, a család nem engedi, hogy elvigyük a beteget, ők akarják megmondani, mit is tegyünk. Kicsit több tiszteletet várnánk… Forrás: http://www.mixonline.hu/Cikk.aspx?id=64671 |
Kategória:
OMSZ
|
Megtekintések száma:
1052
|
Hozzáadta::
FireB
|
Dátum:
2012-03-01
|
|
A mentő a megkülönböztető jelzéseit használva haladt Kecskeméten, csütörtökre virradó éjjel, mikor összeütközött egy autóbusszal. Senki nem sérült meg a balesetben. Az új, sárga színű esetkocsiban mindössze 400 megtett kilométer volt. | Alig 400 kilométert futott az új kocsi (fotó: MTI/Donka Ferenc) | Az új mentőautók január végén álltak szolgálatba. Korábban a TV2 Tények című műsora közölte - még az új sárga kocsik forgalomba állítása előtt - hogy információik szerint azok nem felelnek meg az előírásoknak.
Kategória:
OMSZ
|
Megtekintések száma:
839
|
Hozzáadta::
FireB
|
Dátum:
2012-02-23
|
|
Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) 39 ilyen autót állított február elején szolgálatba: Pest megyében 18 dolgozik, a többit pedig a megyeszékhelyek kapták meg. A járművek 25 millió forintba kerültek, a benne található felszerelések még egyszer ennyit kóstálnak. Hirdetés– Az összes modern berendezés megtalálható benne, ami csak kapható – kezdi Dobó István, az OMSZ gépjárműosztályának osztályvezetője. – Mivel elég nehezek, 3880 kilósak és 150 km/órával tudnak közlekedni, a benne ülők biztonsága érdekében a blokkolásgátlótól a kipörgésgátlóig, a vészfékező-asszisztensen át a visszagurulás-gátló és indulássegítőig minden megtalálható benne. | És íme kívülről az új járgány |
Újdonság még a vadriasztó, ami főleg a vidéki kollégáinknak nagy segítség. Mivel ennyire modern a felszerelése, a legjobb sofőrjeink közül is csak a legjobbak vezethetik. A kiválasztott sofőrök kétnapos tanfolyamon vettek részt, hogy megismerjék az autó működését, rajtuk kívül senki más nem vezetheti.
Kategória:
OMSZ
|
Megtekintések száma:
1057
|
Hozzáadta::
FireB
|
Dátum:
2012-01-03
|
| |