07:49:30 Egymillió futott kilométerrel még mindig megy a mentőautó | |
A kátyús, hepehupás utak próbára teszik a mentőautókat Békés megyében. A járművek futóművét a mostoha útviszonyok miatt az átlagnál gyakrabban kell javítani. Az új mentőgépkocsik beszerzésére rendelkezésre álló 850 millió forinthoz még tavaly 1,7 milliárd forintot ígért a kormányzat, csakhogy a keretből most egymilliárd forintot zároltak. Közben a 850 millió forintos beszerzés is csúszott, az új autók vásárlására kiírt pályázatot ugyanis eredménytelennek minősítették. A hírek szerint, még ha a legolcsóbb pályázatot is választják, a tervezettnél jóval kevesebb esetkocsira futotta volna. — A kissé módosított pályázatot már ki is írtuk, a terveink szerint közel negyven, az európai szabványnak mindenben megfelelő esetkocsit szerzünk be. Az új járművekből az ország minden megyéje részesülhet. Az elosztás a járművek majdani érkezésekor dől el — mondta lapunknak Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője. Az első- és másodvonalban szolgáló járművek átlagéletkora országosan magas, nem csoda, hogy nagy várakozás övezi az új mentőautók beszerzésére kiírt pályázatot. Békés megyében 51 mentőautó van, (42 mentőkocsi és 9 eset-rohamkocsi) ebből folyamatosan 41 (34 mentőkocsi és 7 eset-rohamkocsi) dolgozik. Békésben a mentőgépkocsik átlagéletkora 8, illetve 6 év, ez megfelel az országos átlagnak. Az átlagos futásteljesítményük pedig 360 ezer, illetve 210 ezer kilométer. A törvény szerint a mentőjárművek tízévesen érik el a nyugdíjas kort, ám ezt a határt bizonyos feltételek mellett ki lehet tolni. A mentőautók nagy igénybevételnek vannak kitéve, többségük már néhány év alatt elhasználódik. Némelyik kocsi — bár korban megérett a cserére — állapota ezt még nem indokolja. Erre példa a megyei mentőállomás legtöbbet futott járműve: a kilométerórája 998 ezer kilométert mutat, ám ugyanolyan megbízható, mint a fiatalabb járműtársai. Vele együtt összesen 9 tartalék járműve van a megyei mentőknek. A gépkocsivezetőknek nincs állandó autójuk, mindig a beosztásuk határozza meg, hogy aznap melyik volánjához ülnek. — Békésben szerencsés helyzetben vagyunk, saját szerelőműhelyünk van. A hiba alapján ott döntik el, hogy azonnal elkezdik a javítást, vagy márkaszervizbe, esetleg speciális műhelybe küldik tovább — mondta Rusz Tivadar. A mentőzésből adódó típushibákat nem tudott említeni, ha csak nem soroljuk ide a kátyús, hepehupás utakat, amelyek tesznek róla, hogy a futóműveket az átlagosnál gyakrabban kelljen javítani. | |
|
Összes hozzászólás: 1 | ||
| ||
Belépés |
---|
Hírcsoportok | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
|
Naptár |
---|
Felhasználók |
---|
Online összesen: 1 Vendégek: 1 Felhasználók: 0
Szülinapos: |