Kedd, 2024-05-21, 03:06:29
Üdvözöllek Vendég | Regisztráció | Belépés

Budai mentőállomás 1123 Alkotás u. 56-58. (06-1)356-4937

Nyitólap » 2011 » Március » 28 » Egymillió futott kilométerrel még mindig megy a mentőautó
07:49:30
Egymillió futott kilométerrel még mindig megy a mentőautó

A kátyús, hepehupás utak próbára teszik a mentőautókat Békés megyében. A járművek futóművét a mostoha útviszonyok miatt az átlagnál gyakrabban kell javítani.

Az új mentőgépkocsik beszerzésére rendelkezésre álló 850 millió forinthoz még tavaly 1,7 milliárd forintot ígért a kormányzat, csakhogy a keretből most egymilliárd forintot zároltak.

Közben a 850 millió forintos beszerzés is csúszott, az új autók vásárlására kiírt pályázatot ugyanis eredménytelennek minősítették. A hírek szerint, még ha a legolcsóbb pályázatot is választják, a tervezettnél jóval kevesebb esetkocsira futotta volna.

— A kissé módosított pályázatot már ki is írtuk, a terveink szerint közel negyven, az európai szabványnak mindenben megfelelő esetkocsit szerzünk be. Az új járművekből az ország minden megyéje részesülhet. Az elosztás a járművek majdani érkezésekor dől el — mondta lapunknak Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője.

Az első- és másodvonalban szolgáló járművek átlagéletkora országosan magas, nem csoda, hogy nagy várakozás övezi az új mentőautók beszerzésére kiírt pályázatot. Békés megyében 51 mentőautó van, (42 mentőkocsi és 9 eset-rohamkocsi) ebből folyamatosan 41 (34 mentőkocsi és 7 eset-rohamkocsi) dolgozik. Békésben a mentőgépkocsik átlagéletkora 8, illetve 6 év, ez megfelel az országos átlagnak. Az átlagos futásteljesítményük pedig 360 ezer, illetve 210 ezer kilométer.

A törvény szerint a mentőjárművek tízévesen érik el a nyugdíjas kort, ám ezt a határt bizonyos feltételek mellett ki lehet tolni. A mentőautók nagy igénybevételnek vannak kitéve, többségük már néhány év alatt elhasználódik. Némelyik kocsi — bár korban megérett a cserére — állapota ezt még nem indokolja. Erre példa a megyei mentőállomás legtöbbet futott járműve: a kilométerórája 998 ezer kilométert mutat, ám ugyanolyan megbízható, mint a fiatalabb járműtársai.

Vele együtt összesen 9 tartalék járműve van a megyei mentőknek.
— Bár a tartalék gépkocsik az öregebb autók közül valók, és szükségből kerülnek az első vonalba, ám felszerelésben, műszakilag ugyanolyan kifogástalan állapotban tartjuk őket, mint a többi járművet — mondta az irányításukért is felelő Rusz Tivadar, a megyei mentőszolgálat műszaki vezetője.

A gépkocsivezetőknek nincs állandó autójuk, mindig a beosztásuk határozza meg, hogy aznap melyik volánjához ülnek.
A sofőröknek minden műszaki problémát jelenteni kell és rögzíteni a szemlekönyvben. Ilyenkor a tartalékokból kiváltják a járművet, s a hibásat a szervizbe irányítják.

— Békésben szerencsés helyzetben vagyunk, saját szerelőműhelyünk van. A hiba alapján ott döntik el, hogy azonnal elkezdik a javítást, vagy márkaszervizbe, esetleg  speciális műhelybe küldik tovább — mondta Rusz Tivadar. A mentőzésből adódó típushibákat nem tudott említeni, ha csak nem soroljuk ide a kátyús, hepehupás utakat, amelyek tesznek róla, hogy a futóműveket az átlagosnál gyakrabban kelljen javítani.

Megtekintések száma: 661 | Hozzáadta: FireB | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 1
1 HardTrance  
1
A gépkocsivezetőknek nincs állandó autójuk

Na itt kezdődik a probléma, a folytatásban meg, hogy nincs mit vezetni tongue

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]
RSS

Belépés

Hírcsoportok

OMSZ [13]
Országos Mentőszolgálat hírei
FKI [2]
Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság hírei
Minisztérium [1]
Minisztériumi hírek
MÖSZ [0]
Mentődolgozók Önálló Szakszervezetének hírei
Érdekességek [5]
Érdekes hírek a nagyvilágból
Egyéb [0]
Egyéb hírek

Naptár

«  Március 2011  »
HKSzeCsPSzoV
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Felhasználók

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0


Szülinapos: