Vasárnap, 2025-06-29, 01:41:39
Üdvözöllek Vendég | Regisztráció | Belépés

Budai mentőállomás 1123 Alkotás u. 56-58. (06-1)356-4937

Nyitólap » 2011 » Március » 28

A kátyús, hepehupás utak próbára teszik a mentőautókat Békés megyében. A járművek futóművét a mostoha útviszonyok miatt az átlagnál gyakrabban kell javítani.

Az új mentőgépkocsik beszerzésére rendelkezésre álló 850 millió forinthoz még tavaly 1,7 milliárd forintot ígért a kormányzat, csakhogy a keretből most egymilliárd forintot zároltak.

Közben a 850 millió forintos beszerzés is csúszott, az új autók vásárlására kiírt pályázatot ugyanis eredménytelennek minősítették. A hírek szerint, még ha a legolcsóbb pályázatot is választják, a tervezettnél jóval kevesebb esetkocsira futotta volna.

— A kissé módosított pályázatot már ki is írtuk, a terveink szerint közel negyven, az európai szabványnak mindenben megfelelő esetkocsit szerzünk be. Az új járművekből az ország minden megyéje részesülhet. Az elosztás a járművek majdani érkezésekor dől el — mondta lapunknak Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője.

Az első- és másodvonalban szolgáló járművek átlagéletkora országosan magas, nem csoda, hogy nagy várakozás övezi az új mentőautók beszerzésére kiírt pályázatot. Békés megyében 51 mentőautó van, (42 mentőkocsi és 9 eset-rohamkocsi) ebből folyamatosan 41 (34 mentőkocsi és 7 eset-rohamkocsi) dolgozik. Békésben a mentőgépkocsik átlagéletkora 8, illetve 6 év, ez megfelel az országos átlagnak. Az átlagos futásteljesítményük pedig 360 ezer, illetve 210 ezer kilométer.

A törvény szerint a mentőjárművek tízévesen érik el a nyugdíjas kort, ám ezt a határt bizonyos feltételek mellett ki lehet tolni. A mentőautók nagy igénybevételnek vannak kitéve, többségük már néhány év alatt elhasználódik. Némelyik kocsi — bár korban megérett a cserére — állapota ezt még nem indokolja. Erre példa a megyei mentőállomás legtöbbet futott járműve: a kilométerórája 998 ezer kilométert mutat, ám ugyanolyan megbízható, mint a fiatalabb járműtársai.

Vele együtt összesen 9 tartalék járműve van a megyei mentőknek.
— Bár a tartalék gépkocsik az öregebb autók közül valók, és szükségből kerülnek az első vonalba, ám felszerelésben, műszakilag ugyanolyan kifogástalan állapotban tartjuk őket, mint a többi járművet — mondta az irányításukért is felelő Rusz Tivadar, a megyei mentőszolgálat műszaki vezetője.

A gépkocsivezetőknek nincs állandó autójuk, mindig a beosztásuk határozza meg, hogy aznap melyik volánjához ülnek.
A sofőröknek minden műszaki problémát jelenteni kell és rögzíteni a szemlekönyvben. Ilyenkor a tartalékokból kiváltják a járművet, s a hibásat a szervizbe irányítják.

— Békésben szerencsés helyzetben vagyunk, saját szerelőműhelyünk van. A hiba alapján ott döntik el, hogy azonnal elkezdik a javítást, vagy márkaszervizbe, esetleg  speciális műhelybe küldik tovább — mondta Rusz Tivadar. A mentőzésből adódó típushibákat nem tudott említeni, ha csak nem soroljuk ide a kátyús, hepehupás utakat, amelyek tesznek róla, hogy a futóműveket az átlagosnál gyakrabban kelljen javítani.

Megtekintések száma: 721 | Hozzáadta:: FireB | Dátum: 2011-03-28 | Hozzászólások (1)

Az amerikai egészségügyben már nem csak az épületekben tilos rágyújtani, de egyre több gyógyintézet nem alkalmaz olyan személyt, aki cigarettázik.

Az Egyesült Államokban nagy vitát kiváltó kórházi intézkedések kapcsán az illetékesek hangsúlyozzák, hogy a dohányzók kitiltása a klinikákról és rendelőintézetekből nem valamiféle diszkrimináció, hanem a munkaegészségügyet és a termelékenységet erősítő szabály. Hatalmas statisztikák bizonyítják, hogy a dohányos munkatársak gyakrabban betegek, többet hiányoznak a munkahelyről, mint a nemdohányzók - olvasható az American Heart Association hírlevelében.

Az új szabályok azért is születtek, mert a korábbi szelídebb lépések nem voltak eredményesek. A kórházakban már jó ideje nem lehetett cigarettázni, ám a dohányzók kimentek az épületek elé cigizni, ami időveszteséget jelentett, ráadásul rontotta a gyógyintézet látványát. Sok munkahely fizette a dohányzásról való leszokás költségeit, legtöbbször eredménytelenül.

Ráadásul, akik dohányoznak, könnyebben kapnak légzőszervi betegségeket, ami például a téli influenza-szezonban kiváltképp veszélyes, ráadásul nemcsak a betegek, hanem a munkatársak szempontjából is növeli a kockázatot.

Az intézkedések bírálói szerint "ha mind több intézet követi ezt a példát, a dohányzók mind nehezebben tudnak elhelyezkedni. A munkanélküliség is árt az egészségnek" - hangoztatta Michael Siegel, a közegészségtan professzora.

Jelenleg minden ötödik amerikai felnőtt dohányzik, ami lényegesen kisebb arány, mint az európai országokban, de még így is milliókat érinthetnek az ilyenfajta új rendelkezések. Becslések szerint a dohányzók alkalmazása átlagosan évente 3391 dollárral (720 ezer forint) drágább, mint a nemdohányzóké, mert ennyi az egészségügyi többletköltség és a munkahelyi teljesítménykiesés.

A kritikusok szerint ez kockázatos mozgalom, mert a munkaadók továbblépnek és megtilthatják az alkoholfogyasztást, a hamburgerevést, vagy az egyéb veszélyeket.

A vita kapcsán az Egészségügyi Világszervezet, a WHO is közölte, hogy példamutatásként náluk sem dolgozhat senki, aki dohányzik.


Megtekintések száma: 624 | Hozzáadta:: FireB | Dátum: 2011-03-28 | Hozzászólások (0)

RSS

Belépés

Hírcsoportok

OMSZ [13]
Országos Mentőszolgálat hírei
FKI [2]
Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság hírei
Minisztérium [1]
Minisztériumi hírek
MÖSZ [0]
Mentődolgozók Önálló Szakszervezetének hírei
Érdekességek [5]
Érdekes hírek a nagyvilágból
Egyéb [0]
Egyéb hírek

Naptár

«  Március 2011  »
H K Sze Cs P Szo V
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Felhasználók

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0


Szülinapos: