Tisztelt Miniszterelnök Úr, Tisztelt Miniszter Úr! Elkeseredettségem
oka, hogy a Magyar Állam megszegni készül adott szavát, egy velem -
1997-ben - kötött megállapodást. Ezt a megállapodást úgy hívják, hogy
"Hivatásos Szolgálati Törvény" (1996. évi XLIII.tv.), melynek
"preambulumát" idézem. 1996. évi XLIII. törvény A
Magyar Köztársaság függetlenségének, alkotmányos rendjének, valamint a
lakosság és az ország anyagi javainak védelmét ellátó szervek hivatásos
állományától az állam tántoríthatatlan hűséget, bátor helytállást
követel. A hivatásos állomány tagjai a törvények és más jogszabályok,
valamint a nemzetközi jog előírásainak megfelelően, a fegyveres szervek
feladataihoz igazodó szakmai ismeretek birtokában különleges
közszolgálatot teljesítenek. Az Országgyűlés - elismerve a hivatásos
szolgálattal járó nagyobb áldozatvállalást és az azzal arányban álló
erkölcsi és anyagi megbecsülés indokoltságát - a fegyveres szervek
hivatásos állományának szolgálati viszonyáról a következő törvényt
alkotja: Mielőtt aláírtam ezt a megállapodást, gondosan
tájékozódtam a feltételekről. Részletesen elmondták, hogy alkotmányos
jogaimat több tekintetben is korlátozzák, és még ezen felül is számtalan
kötöttséggel jár a hivatásos szolgálat. Néhányat megemlítenék, a
teljesség igénye nélkül: Munkaidőm ellentételezés nélkül magasabb,
mint bármely más Magyar munkavállalóé. Jelenleg heti 48 óra, de több
évig heti 54 óra volt. Esküm értelmében, a munkám során kapott parancsot, utasítást, akár életem kockáztatásával is végre kell hajtanom. A
parancsot, utasítást (kivéve, ha az bűncselekmény elkövetésére szólít
fel) nem bírálhatom, akkor sem, ha az nyilvánvalóan megalázó, vagy
jogszabálysértő. Jogorvoslatra, csak a parancs végrehajtását követően
van lehetőségem. Szabadságról, szabadnapról bármikor visszarendelhetnek, ha a szolgálati érdek úgy kívánja. Állandó lakhelyem elhagyását mindenkor jelentenem kell, tartózkodási helyem, és elérhetőségem megadásával. Szolgálati
helyemen politikai tevékenységet nem folytathatok. Politikai pártban
tisztséget nem vállalhatok, mely tiltást szolgálati viszonyom
megszűnését követő három évre kiterjesztették. Az ún.
megbízhatósági törvény bevezetésével megfigyelhetővé, leinformálhatóvá
váltam én, és családtagjaim is, miközben a parlamenti padsorokban, az
önkormányzatokban, több, korábban köztörvényes ügyekben jogerősen
elítélt képviselő dönt a "sorsomról". És végül, de nem utolsó sorban: Az Európai Unió szabályozásával is ellentétesen, nincs sztrájkjogom. A
megkötések fejében, Önök bizonyos kedvezményeket ajánlottak, tudván,
hogy ennyi kötöttséget ellentételezés nélkül, épeszű ember nem vállal. Önök
ajánlottak a vállalásaimmal arányos anyagi és erkölcsi megbecsülést. Az
előbbiről évek óta csak álmodom, az utóbbiról szinte naponta
biztosítanak a hétköznapi emberek. Ez elmondhatatlan büszkeséggel tölt
el, de sajnos tejet és kenyeret nem kapok érte a boltban. Ajánlottak,
és adtak 13. havi fizetést, amit aztán néhány éve el is vettek,
hivatkozva a "társadalmi igazságosságra". Kénytelen-kelletlen
elfogadtam. Biztosítottak arról is, hogy minden szolgálatban
eltöltött 5 évemet 6 évnek ismernek el. (1.2-es szorzó) Ezt egyébként
nem kedvezményként értékelem. Munkaóráimat tekintve, 5 év alatt valóban
6-ot teljesítek. Önök
azt ígérték "jogfosztásom" fejében, hogy 25 év szolgálati viszony után,
amennyiben az egészségem oly mértékben megromlana, hogy a hivatásos
szolgálatot ellátni már nem tudom, vagy betöltöttem az 50. életévemet,
teljes összegű szolgálati nyugdíjra leszek jogosult. Erős, egészséges
fiatalemberként az egészségkárosodás meg sem fordult a fejemben. Az 50
éves nyugdíj korhatár volt az, ami miatt úgy döntöttem, hogy vállalom a
kötöttségeket, és a munkával járó mindennapos veszélyt. Később aztán
rájöttem, hogy a fokozott fizikai és pszichés terhelés miatt az
egészségkárosodás lehetőségét sem lehet kizárni, de még így is
korrektnek tartottam a szerződést. Tisztelt Miniszterelnök Úr, Tisztelt Miniszter Úr! Ezeket
a kedvezményeket nem én követeltem magamnak egy demonstráció, egy
sztrájkfenyegetés vagy egy fegyveres hatalomátvétellel történő
megfélemlítés által. Ezeket a kedvezményeket Önök ajánlották a korlátozások fejében. Én mérlegeltem, és elfogadtam az ajánlatukat. Tudomásom
szerint, Önök most a megállapodás felrúgására készülnek, oly módon,
hogy a nyugdíjra jogosító szolgálati viszony időtartamát minimum 5 évvel
(de a Jó Isten tudja mennyivel…) meg kívánják hosszabbítani, megfejelve
ezt, az 1.2-es szorzó eltörlésével. Arról már nem is beszélve,
hogy a nyugdíjszámítás módját (ami egyébként szintén az eredeti
megállapodás része volt) korábban, szintén számomra kedvezőtlenül
módosították. Ez, így nem járja. Az Önök kormánya - egyébként
nagyon helyesen -, a bankok esetében törvényileg tiltotta meg az
egyoldalú szerződésmódosítást, és most maga az „államgépezet” készül
ugyan így egyoldalúan szerződést módosítani! Uraim! Ha Önök 14 évvel ezelőtt a most tervezett feltételeket ajánlották volna, akkor én kinevetem magukat, és tovább állok. Ennek két hátulütője is van. Az
egyik, hogy továbbra is komolyan veszik a rendeletekben szabályozott
alkalmassági követelményeket, és ez esetben 52-53 éves koromra hivatásos
szolgálatra alkalmatlannak találnak, és elhajítanak, mint egy koszos
rongyot. 25-28 évnyi szolgálatot ugye nem így akarnak "meghálálni"? A másik, hogy nem veszik komolyan, ez esetben pedig sérül az állampolgárok biztonsághoz való joga. Ugye
belátják, hogy ezt a hivatást ötvenen túl már csak alapjáraton lehet
űzni, és ez, figyelembe véve, hogy tűzoltókról van szó,
megengedhetetlen. Meglátásom szerint is irritálja a civileket a 40
éves nyugdíjas, ezért szükséges az újra szabályozás, de az történjen
úgy, ahogy 1996-ban is történt. Módosítsák a nyugdíjba vonulás
szabályait (meghagyva az 50 évesen megszerzett nyugdíjjogosultságot), de
az csak a törvény hatályba lépését követően felszerelőkre vonatkozzon. Amennyiben
Önök az érvelésem ellenére úgy gondolják, hogy a "társadalmi
igazságosságra" való hivatkozással jogosultak a szerződésünk
felrúgására, úgy jelzem, hogy igazamért, a legfelsőbb nemzetközi
fórumokig is hajlandó vagyok elmenni. Nem figyelmen kívül hagyandó
azon aprócska tény sem, hogy - bár úgy tűnik, mint ha saját, személyes
problémámról tájékoztatnám Önöket, azért - ez közel 63.000 fegyveres
(!), és rendvédelmi dolgozó problémája is. Őszintén remélem, hogy mindenki számára elfogadható, bölcs döntés születik a kérdésben. (2011. március 2.) |
A légzsákok kinyílásakor illetve az üzemanyagpumpa biztonsági
lezárásakor aktiválódó automatikus baleseti segélyhívó csak egyike
azoknak forradalmi megoldásoknak, amelyeket az új Ford Focus-ban jövő
évben Európában is bemutatkozó SYNC és MyFord Touch rendszerek
kínálnak. Az új rendszer által kínált szolgáltatások sosem látott módon
széles tárháza a Ford és számos saját területén világelső vállalat,
köztük a Gracenote, a Microsoft, a NAVTEQ, a Nuance Communications, a
TeleNav és a ViaMichelin stratégiai együttműködésének gyümölcse.
Részletek: ITT |
Tisztelt Kollégák! Új törvényi szabályozás a kamarai tagságról - Közlemény 2011. március 8. 9:10 2011. március 7-én az Országgyűlés nagy többséggel elfogadta az egészségügyben működő szakmai kamarákról szóló törvénymódosítást. Ezzel a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Egészségügyért Felelős Államtitkársága és a szakmai kamarák közötti hosszas egyeztetési és jogszabály-előkészítési folyamat zárult le. A törvénymódosítás eredményeként a törvényalkotó megerősítette a kamarai jogköröket, helyreállította az egészségügyi dolgozókra vonatkozó etikai felelősségi rendszer működőképességét és hatékonyabbá tette az érdekképviseleti munkát mindhárom szakmai kamara – a Magyar Orvosi Kamara, a Magyar Gyógyszerész Kamara és a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara – tekintetében. Mint ismeretes, az előző kormányzat megosztottá tette a szakmát a kamarai tagság önkéntessé tételével. A 2007-ben hatályba lépett szabályozás megtépázta a kamarák tekintélyét és számos működési zavarhoz vezetett, különösen a szakmai etikai felelősségi rendszer működésképtelenné tétele és a kamarák szolgáltató, szakmai támogató szerepkörének visszaszorulása járt negatív következményekkel. Az új ágazati szabályozás alapján - a kamarák javaslatainak figyelembevételével - ismét teljes körűen kötelezővé válik a kamarai tagság. Az elfogadott törvény alapján 2011. június 1-jétől nem végezhet egészségügyi tevékenységet az, aki nem tagja a szakterületén működő kamarának. A szabályozás másik fontos eleme, hogy az egészségügyi dolgozókat érintő etikai felelősségre vonás minden esetben a szakmai kamaráknál működő etikai bizottságokhoz kerül vissza. A törvény meghatározza a kamarai éves tagdíj legmagasabb mértékét is, ami a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara esetében a kötelező legkisebb munkabér, illetve garantált bérminimum egyhavi összegének 18 százaléka, a Magyar Gyógyszerészi Kamaránál a személyi joggal rendelkező gyógyszerész kamarai tagok tekintetében a 60, másoknál a 30 százaléka, a Magyar Orvosi Kamarában pedig ugyancsak 30 százalék. A tagdíj pontos összegét a kamarák alapszabályában az országos küldöttközgyűlés állapítja meg. A kamarai tagsággal jelenleg nem rendelkező egészségügyi dolgozóknak 2011. május 31-éig van lehetőségük arra, hogy kérjék felvételüket a szakmájuk szerint illetékes kamarába. A határidő betartása különösen fontos, mert aki a kérelmet határidőben benyújtja, az 2011. június 1-jétől is – a tagfelvételi határozat meghozatalának időpontjától függetlenül – jogszerűen dolgozhat a szakmájában. A kibővült tagság körében soron kívüli kamarai választások lesznek, amelynek alapján új országos küldöttközgyűlést kell tartani. A szakmai kamaráknak 2011. június és szeptember között új kamarai alapszabályt kell elfogadniuk, emellett legkésőbb 2011. október 31-ig új etikai kódexüket is meg kell alkotniuk. A NEFMI Egészségügyért Felelős Államtitkárságának meggyőződése, hogy a szakmai kamarák, mint hivatásrendi köztestületek tekintélyének helyreállítása – ennek keretében különösen az egészségügyi dolgozók fokozott bevonása a döntéshozatali folyamatokba – jelentősen hozzájárul a szakma megbecsülésének helyreállításához. (Egészségügyért Felelős Államtitkárság, kormany.hu) |
Ügyiratszám: 30809-20/2011.
Ügyintéző: Kovács Rita
Valamennyi Intézmény Vezetőjének
Székhely
Tisztelt Intézményvezető Asszony/Úr!
A költségvetési szerveknél foglalkoztatottak 2011. évi kompenzáció összegének megállapításáról az alábbi tájékoztatást adom. A magyar Államkincstárhoz több olyan jelzés érkezett, hogy a kompenzáció összegét a központosított illetmény-számfejtési program egyes esetekben nem az „elvárt” módon állapította meg. Ez főként közalkalmazottak kompenzációjának megállapításakor, abban az esetben jelentkezett, ha a munkavállalók minimálbérre, garantált bérminimumra kiegészítésen felül munkáltatói döntésen alapuló illetményrészt is kaptak. A kormányrendelet (2.§ (5) bekezdés) szerint a kompenzációt legfeljebb nulla öszegig csökkenteni kell a minimálbér és a garantált bérminimum elérése érdekében végrehajtott illetményemelés összegével. Ezt a KIR olyan esetekben is érvényesítette (a jogcím használata miatt), ahol volt ezenfelül munkáltatói döntésen alapuló illetményrész, így fordulhat elő, hogy egyes személyeknél – ahol van minimálbérre, garantált bérminimumra kiegészítés és ezen felül munkáltatói döntésen alapuló illetményrész is – a program jelenleg hivatalosan elfogadott értelmezés szerint nem vagy nem helyesen számfejtett kompenzációt.
A 2011. február havi kompenzáció a Minisztárium kérésére a következők szerint került számfejtésre: A módosítás csak azon közalkalmazottakat érinti, akiknek jogviszonya 2011. január 1. előtt kezdődött. Vizsgálni kell, hogy az érintett munkavállalók következő bérelemei együttes összege 2010. december hónapban elérte-e a bruttó 94000 Ft-ot. Ezen bérelemek: - A fizetési fokozat szerinti garantált illetmény. - További szakképesítés, szakképzettség elismerésével összefüggő illetménynövekedés - A garantált összegen felüli – munkáltatói döntésen alapuló – illetmény(rész). Amennyiben ezek együttes összege nem haladta meg a 94000 Ft-ot, úgy a kompenzáció csökkentése a következő képlet szerint történt: A 2011. február havi garantált bérminimumra való kiegészítés + a minimálbérre történő kiegészítés összegéből le kell vonni a 2010. december havi garantált bérminimumra való kiegészítés + a minimálbérre való kiegészítés + a munkáltatói döntésű illetmény összegét. Az így kapott különbözettel kell csökkenteni a dolgozó részére (a kormányrendelet 1. számú melléklete szerinti) járó kompenzációt. Tájékoztatom továbbá, 2011. február hónaptól kezdve, ha a munkavállaló a tárgyhónap 15-ig munkáltatójának nyilatkozik az igénylésről, akkor a kompenzáció a tárgyhónap első napjától jár. Ha a hónap 15-e után kerül benyújtásra a nyilatkozat, a kompenzációs összeg csak a következő hónaptól jár.
Zalaegerszeg, 2011. február 23. |
Belépés |
---|
Hírcsoportok | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
|
Naptár | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Felhasználók |
---|
Online összesen: 1 Vendégek: 1 Felhasználók: 0
Szülinapos: pniki(46) |