Kedd, 2024-04-30, 08:35:59
Üdvözöllek Vendég | Regisztráció | Belépés

Budai mentőállomás 1123 Alkotás u. 56-58. (06-1)356-4937

Nyitólap » Anyag-archívum
Képek: Lakástűzzel zárult a kilakoltatás a IV. kerületben
A férfi felgyújtotta a lakást, és a tűzoltók kiérkezésekor a mélybe vetette magát.
Megtekintések száma: 928 | Hozzáadta:: Evelyne | Dátum: 2011-04-22 | Hozzászólások (0)

http://www.medgadget.com/archives/img/4cqjjj3a.pngDr. Thomas M. Hemmerling, a McGill University professzora, aki történetesen a McSleepy automata altató rendszer megalkotója, egy új, forradalminak éppen forradalmi eszközzel állt elő, mégpedig egy intubáló robottal.

A Kepler Intubation System, vagy KIS a világ első robotja, ami arra hivatott, hogy mintegy asszisztáljon, megkönnyítse az intubálást, csökkentve ezzel bizonyos légútbiztosítással járó szövődmények kialakulását.

Az eszköz tulajdonképpen egy robottal felszerelt videó laringoszkóp, amit joystickkal irányíthatunk, így elvileg könnyű, gyors és pontos intubálás végezhető. Videó laringoszkóp már eddig is volt, biztos kezű orvos pedig joystick nélkül is ugyan olyan jól tud intubálni...

Megtekintések száma: 975 | Hozzáadta:: Evelyne | Dátum: 2011-04-22 | Hozzászólások (0)

Megújíthatja a Zöld Pardon (ZP) és a Café del Rio közterület-használati engedélyét a XI. kerületi önkormányzat a képviselő-testület csütörtök este hozott határozata értelmében. Az engedély október végéig szól, akkor el kell bontani az építményeket, e területre ezután országzászlót állítanak. A  Zöld Pardon csütörtök este, nem sokkal fél nyolc előtt megnyitott, még azelőtt, hogy az újbudai képviselő-testület döntött volna a közterület-használati engedély ügyében.

Részletek: Index.hu

Megtekintések száma: 652 | Hozzáadta:: Evelyne | Dátum: 2011-04-22 | Hozzászólások (0)

A repülőterek tipikusan olyan helyek, ahol rengeteg ember fordul meg egy nap alatt viszonylag nagy területen. Egy ilyen helyre tehát egy kicsi, mozgékony, ugyanakkor gyors járműre van szükség.

A varsói Frederic Chopin Nemzetközi Reptéren ezt Segway-ekkel oldották meg. Íme:

Warsaw International Airport - Paramedic First Responder units by
Segway of Poland.

don't shoot PARAMEDIC by Segway of Poland.

Mint minden nagy nemzetközi repülőtéren, úgy a Ferihegyin is saját reptéri egészségügyi szolgálat működik. A Budapest Airport (BA) Egészségügyi Központja nemcsak az évi nyolc és félmillió utas és a több mint tízmillió kísérő közül lát el betegeket, hanem kezeli Ferihegyen működő vállalatok közel 13 ezer munkatársát is. A központ orvosai az év 365 napjában, napi 24 órában tartanak ügyeletet és évente átlagosan 4700-5400 alkalommal nyújtanak elsősegélyt. A páciensek közül 150-170 szorul kórházi kezelésre. Az esetleges rendkívüli helyzetekben a BA Egészségügyi szolgálata és az OMSZ egységei közösen járnak el.

2008-ban egy új 19 millió forintba kerülő MB Sprinter rohamkocsit állítottak forgalomba a lehető legmodernebb felszerelésekkel. Fontos még tudni, hogy minden terminál rendelkezik bárki számára használható automata defibrillátorokkal, valamint őrző monitorokkal a beteg állapotának figyelemmel kísérése érdekében.

Megtekintések száma: 725 | Hozzáadta:: Evelyne | Dátum: 2011-04-08 | Hozzászólások (1)

A magas benzinárak miatt a szaktárca összesen több mint négyszázmillió forintos gyorssegélyt ad az Országos Mentőszolgálatnak (OMSZ) és a betegszállító szervezeteknek - jelentette be az egészségügyért felelős államtitkárság kabinetfőnöke pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten.

Beneda Attila hangsúlyozta: a magas benzinárak miatt az OMSZ és a betegszállító szervezetek működése is kilátástalanná vált. Közlése szerint az OMSZ 232 millió forintot kap, ebből 32 millió forint a légi mentőket illeti meg, a betegszállító szervezetek működésére pedig 200 millió forint jut. Az ehhez szükséges forrást belső átcsoportosítással biztosította a tárca, így az más ágazatrészeknél nem fog negatívumként jelentkezni - tette hozzá a kabinetfőnök.

Mint mondta, tudják, hogy ez sem a mentők, sem a betegszállítók finanszírozási problémáit nem oldja meg, de átmenetileg lehetőséget ad arra, hogy zavartalanul működhessenek és így a betegek ellátása is biztosított legyen.

Hosszabb távon a szaktárca reményei szerint a júliusban életbe lépő betegszállítási rendelet is képes lesz kezelni ezt a problémát. Az új szabályozás értelmében a mentés és a betegszállítás központi irányítását az OMSZ végzi majd.

Beneda Attila szerint ennek révén olyan új belső hatékonysági tartalékok kerülnek elő a rendszerből, amelyek elegendőek lesznek ahhoz, hogy a második félévben ezeket a költségeket – például a magas benzinár fedezetét – kitermeljék. Viszont mire ennek a hatása jelentkezne, addigra sok szolgáltató csődbe menne vagy csőd közeli állapotba kerülne. Ezért döntött úgy a szaktárca, hogy a jelenlegi helyzet sürgős rendezésére gyorssegélyt adnak a szolgáltatóknak – mondta a kabinetfőnök.


Megtekintések száma: 655 | Hozzáadta:: Evelyne | Dátum: 2011-04-03 | Hozzászólások (0)

Amenniyben a képviselők jövő szerdán megszavazzák Szentes Tamás előterjesztését, a szerkezet-átalakítási koncepció kidolgozásával megkezdődhet Budapest egészségügyi rendszerének átalakítása.

Szentes Tamás főpolgármester-helyettes előterjesztése a 12 egészségügyi intézmény integrációjához szükséges előzetes koncepcionális döntéseket tartalmazza. Indoklásában kifejtette, hogy több, korábban állami feladat került fővárosi önkormányzati intézményekhez, a rendszerben korábban is jelen lévő problémák nem enyhültek, hanem súlyosbodtak.

Ezek között említi a stratégia hiányát, az alulfinanszírozottságot, a növekvő hitelállományt, a nem a szükségletekhez igazodó kapacitásokat, a párhuzamosságokat és a drágán fenntartható, elöregedett ingatlanokat.

A cél az előterjesztés szövege szerint az, hogy az egészségügyi intézmények működése, hatékonysága javuljon, fejlesztésük szervezettebb legyen, de továbbra is magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtsanak. Első lépésként az intézmények gazdasági és humánerőforrásának felülvizsgálatával és integrálásával, majd a főváros új orvosszakmai koncepciójának kidolgozásával olyan fővárosi egészségügyi rendszer alakulhat ki, amely biztonságos és magas színvonalú betegellátást biztosíthat - olvasható Szentes Tamás előterjesztésében.

A főváros egészségügyi ellátórendszeréről azt írja: az önkormányzat fenntartásában jelenleg 12 egészségügyi intézmény működik, 11 kórház és a Központi Stomatológiai Intézet. A kórházak között található több olyan, amely a legmagasabb szintű ellátást képes nyújtani, illetve van szakkórház, gyermekkórház. A lakosság ellátásában a Fővárosi Önkormányzat 2010-ben 10.729 kórházi ággyal vett részt, ezzel a fekvőbeteg- ellátó kapacitással a főváros intézményei évente több mint 370 ezer esetet látnak el. A járóbeteg-szakellátást területén közel 6 millió esetet látnak el évente, fogászati alap- és speciális ellátás 2.569 órában működik.

Az egészségügyi intézmények 2010. december 31-i tartozásállománya 6,5 milliárd forint, az adósságállomány alakulása alapján a Károlyi Sándor Kórház, a Heim Pál Gyermekkórház, a Péterfy Sándor Utcai Kórház és Baleseti Központ, valamint a Központi Stomatológiai Intézet súlyos pénzügyi helyzetűnek minősíthető. A finanszírozás átfogó rendezése nélkül eladósodásuk tovább folytatódik, működésképtelenné válnak - mutat rá.

A képviselők az előterjesztéshez kapcsolódóan arról szavaznak, felkérik-e Tarlós István (Fidesz-KDNP) főpolgármestert, hogy dolgozza ki a fővárosi tulajdonú egészségügyi intézmények egységes informatikai, kontrolling-, humánpolitikai és gazdálkodási integrációja feltételeinek megvalósítási tervezetét, a kormányzati döntéstől függően.

A közgyűlés egészségpolitika bizottsága március 21-i ülésén támogatta a koncepció kidolgozását. Szentes Tamás ágazati főpolgármester-helyettes javaslatának célja a fővárosi kórházak integrációja, így nem azonos az egészségügyi intézmények "állami gondoskodás" alá vételének szándékával, amelyet Tarlós István főpolgármester és Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkár jelentett be még február elején.

A bizottság ülésén Szentes Tamás befogadta Havas Szófia szocialista egészségpolitikus ezzel kapcsolatos módosító javaslatát, amely szerint az integrációs törekvések felülírásához "kormányzati döntés, illetve az ahhoz szükséges törvényi módosítások megszületése" is szükséges.

Tarlós István február 2-i, Szócska Miklóssal közösen tartott sajtótájékoztatóján azt mondta, egységesen "állami gondozás alá kell venni" a fővárosi kórházakat. A főpolgármester akkor azzal érvelt a kórházak állami gondoskodásba vétele mellett, hogy az egészségügy jelenlegi kettős, állami és önkormányzati finanszírozása mérhetetlenül káros.

Tarlós István akkor úgy fogalmazott: azt szeretné, ha a források és a struktúra úgy koncentrálódna Budapesten, hogy javuljon az egészségügyi ellátás.

Megtekintések száma: 663 | Hozzáadta:: Evelyne | Dátum: 2011-04-03 | Hozzászólások (0)

Az USA-ban minden évben megrendezik az EMS Week-et, ami nagyjából olyan mint itthon a Mentők Napja. Csak persze nagyobb és zajosabb.

http://www.emsworld.com/article/photos/1300297929788_EMS%20Week%202011.jpgAz elmúlt évek, talán évtizedek egyik szomorú tapasztalata, hogy a lakosság, de sajnos a dolgozok körében is megingott a bizalom az egészségügy felé. A lényeg: szinte mindenki rossz véleménnyel van, mind az ellátás színvonalára, mind a felszereltségre. Ki ezért, ki azért persze. A nagy változásokat ígérő reformok sorra elmaradtak, a beígért fejlesztésekből sem lett semmi, lásd a mentőszolgálatnak megígért gyorssegélyt, vagy éppen a 100 egynéhány új mentőautót.

Hiányzik tehát az ellátórendszer és a társadalom közti bizalom és hiányzik rengeteg pénz. Hiányzik még valami, ez pedig a kommunikáció. A legtöbb embernek fogalma sincs arról, hogy miért úgy és miért annyi ideig tart valami, miért ér ki később a mentő, miért kell annyit várni. Az emberek nem élnek egészségtudatosan, nem tudják mit tegyenek ha baj van.

Fontos lenne tehát Magyarországon is legalább egy hetet minderre szánni, közérdekű közleményben felhívni a figyelmet az elsősegély fontosságára, a STROKE, szívinfarktus veszélyére, arra, hogy kik, hogyan és milyen áldozatok árán dolgoznak nap, mint nap a betegekért. Nyílt napok és széles médianyilvánosságot kapó események kellenének, mert változnia kéne a dolgoknak. Az idei május 15-től 21-ig tart, de ne feledjük Magyarországon május 10.-e a Mentők Napja!

Semmi újat nem kell kitalálni elég talán csak egy remek példát (.pdf) követni.

Megtekintések száma: 621 | Hozzáadta:: Evelyne | Dátum: 2011-04-03 | Hozzászólások (0)

A kátyús, hepehupás utak próbára teszik a mentőautókat Békés megyében. A járművek futóművét a mostoha útviszonyok miatt az átlagnál gyakrabban kell javítani.

Az új mentőgépkocsik beszerzésére rendelkezésre álló 850 millió forinthoz még tavaly 1,7 milliárd forintot ígért a kormányzat, csakhogy a keretből most egymilliárd forintot zároltak.

Közben a 850 millió forintos beszerzés is csúszott, az új autók vásárlására kiírt pályázatot ugyanis eredménytelennek minősítették. A hírek szerint, még ha a legolcsóbb pályázatot is választják, a tervezettnél jóval kevesebb esetkocsira futotta volna.

— A kissé módosított pályázatot már ki is írtuk, a terveink szerint közel negyven, az európai szabványnak mindenben megfelelő esetkocsit szerzünk be. Az új járművekből az ország minden megyéje részesülhet. Az elosztás a járművek majdani érkezésekor dől el — mondta lapunknak Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője.

Az első- és másodvonalban szolgáló járművek átlagéletkora országosan magas, nem csoda, hogy nagy várakozás övezi az új mentőautók beszerzésére kiírt pályázatot. Békés megyében 51 mentőautó van, (42 mentőkocsi és 9 eset-rohamkocsi) ebből folyamatosan 41 (34 mentőkocsi és 7 eset-rohamkocsi) dolgozik. Békésben a mentőgépkocsik átlagéletkora 8, illetve 6 év, ez megfelel az országos átlagnak. Az átlagos futásteljesítményük pedig 360 ezer, illetve 210 ezer kilométer.

A törvény szerint a mentőjárművek tízévesen érik el a nyugdíjas kort, ám ezt a határt bizonyos feltételek mellett ki lehet tolni. A mentőautók nagy igénybevételnek vannak kitéve, többségük már néhány év alatt elhasználódik. Némelyik kocsi — bár korban megérett a cserére — állapota ezt még nem indokolja. Erre példa a megyei mentőállomás legtöbbet futott járműve: a kilométerórája 998 ezer kilométert mutat, ám ugyanolyan megbízható, mint a fiatalabb járműtársai.

Vele együtt összesen 9 tartalék járműve van a megyei mentőknek.
— Bár a tartalék gépkocsik az öregebb autók közül valók, és szükségből kerülnek az első vonalba, ám felszerelésben, műszakilag ugyanolyan kifogástalan állapotban tartjuk őket, mint a többi járművet — mondta az irányításukért is felelő Rusz Tivadar, a megyei mentőszolgálat műszaki vezetője.

A gépkocsivezetőknek nincs állandó autójuk, mindig a beosztásuk határozza meg, hogy aznap melyik volánjához ülnek.
A sofőröknek minden műszaki problémát jelenteni kell és rögzíteni a szemlekönyvben. Ilyenkor a tartalékokból kiváltják a járművet, s a hibásat a szervizbe irányítják.

— Békésben szerencsés helyzetben vagyunk, saját szerelőműhelyünk van. A hiba alapján ott döntik el, hogy azonnal elkezdik a javítást, vagy márkaszervizbe, esetleg  speciális műhelybe küldik tovább — mondta Rusz Tivadar. A mentőzésből adódó típushibákat nem tudott említeni, ha csak nem soroljuk ide a kátyús, hepehupás utakat, amelyek tesznek róla, hogy a futóműveket az átlagosnál gyakrabban kelljen javítani.

Megtekintések száma: 656 | Hozzáadta:: FireB | Dátum: 2011-03-28 | Hozzászólások (1)

Az amerikai egészségügyben már nem csak az épületekben tilos rágyújtani, de egyre több gyógyintézet nem alkalmaz olyan személyt, aki cigarettázik.

Az Egyesült Államokban nagy vitát kiváltó kórházi intézkedések kapcsán az illetékesek hangsúlyozzák, hogy a dohányzók kitiltása a klinikákról és rendelőintézetekből nem valamiféle diszkrimináció, hanem a munkaegészségügyet és a termelékenységet erősítő szabály. Hatalmas statisztikák bizonyítják, hogy a dohányos munkatársak gyakrabban betegek, többet hiányoznak a munkahelyről, mint a nemdohányzók - olvasható az American Heart Association hírlevelében.

Az új szabályok azért is születtek, mert a korábbi szelídebb lépések nem voltak eredményesek. A kórházakban már jó ideje nem lehetett cigarettázni, ám a dohányzók kimentek az épületek elé cigizni, ami időveszteséget jelentett, ráadásul rontotta a gyógyintézet látványát. Sok munkahely fizette a dohányzásról való leszokás költségeit, legtöbbször eredménytelenül.

Ráadásul, akik dohányoznak, könnyebben kapnak légzőszervi betegségeket, ami például a téli influenza-szezonban kiváltképp veszélyes, ráadásul nemcsak a betegek, hanem a munkatársak szempontjából is növeli a kockázatot.

Az intézkedések bírálói szerint "ha mind több intézet követi ezt a példát, a dohányzók mind nehezebben tudnak elhelyezkedni. A munkanélküliség is árt az egészségnek" - hangoztatta Michael Siegel, a közegészségtan professzora.

Jelenleg minden ötödik amerikai felnőtt dohányzik, ami lényegesen kisebb arány, mint az európai országokban, de még így is milliókat érinthetnek az ilyenfajta új rendelkezések. Becslések szerint a dohányzók alkalmazása átlagosan évente 3391 dollárral (720 ezer forint) drágább, mint a nemdohányzóké, mert ennyi az egészségügyi többletköltség és a munkahelyi teljesítménykiesés.

A kritikusok szerint ez kockázatos mozgalom, mert a munkaadók továbblépnek és megtilthatják az alkoholfogyasztást, a hamburgerevést, vagy az egyéb veszélyeket.

A vita kapcsán az Egészségügyi Világszervezet, a WHO is közölte, hogy példamutatásként náluk sem dolgozhat senki, aki dohányzik.


Megtekintések száma: 563 | Hozzáadta:: FireB | Dátum: 2011-03-28 | Hozzászólások (0)

Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) mostantól minden olyan esetben, amikor dolgozóit atrocitás éri, azonnal rendőri feljelentést tesz, és az elkövetőkkel szemben a lehető legszigorúbb büntetési tétel alkalmazását kéri.

• Életeket mentő embereket ütnek meg – tudják, mit tesznek?


Ha tetszett a cikk, ossza meg ismerőseivel


Az OMSZ kedden az MTI-nek eljuttatott közleményében ezt azzal indokolta, hogy a közelmúltban több alkalommal is támadás érte a segítő hivatásukat gyakorló, szolgálatukat teljesítő mentődolgozókat. A napokban pedig egy súlyosan sérült férfi életéért küzdő mentőknek kellett menekülniük a rohamkocsit rugdosó személyek elől – tették hozzá.

Hangsúlyozták, hogy tavaly december óta valamennyi egészségügyi dolgozó közfeladatot ellátó személynek minősül, így aki a feladatát ellátó egészségügyi dolgozót erőszakkal vagy fenyegetéssel akadályozza, esetleg bántalmazza, bűntettet követ el, amiért három évig terjedő szabadságvesztéssel büntethető. Erre reagálva a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara (MESZK) azt közölte teljes mértékben egyetértenek és támogatják a mentőszolgálat kezdeményezését.

Továbbá azt írták, hogy köztestületük már az említett jogszabály megjelenése előtt is számos fórumon kezdeményezte az egészségügyi szakdolgozók bántalmazásával kapcsolatos szabályozás rendeleti szinten történő megoldását. „Minél hamarabb el kell érjük azt, hogy a hivatásukat teljesítő, közfeladatokat ellátó egészségügyi dolgozókat ért bántalmazással szemben a legszigorúbb büntetés alkalmazása jusson érvényre” – fogalmazott a MESZK.
 
Szólj hozzá: ITT

(MTI)
Megtekintések száma: 634 | Hozzáadta:: Evelyne | Dátum: 2011-03-23 | Hozzászólások (0)

« 1 2 3 4 5 »
RSS

Belépés

Hírcsoportok

OMSZ [13]
Országos Mentőszolgálat hírei
FKI [2]
Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság hírei
Minisztérium [1]
Minisztériumi hírek
MÖSZ [0]
Mentődolgozók Önálló Szakszervezetének hírei
Érdekességek [5]
Érdekes hírek a nagyvilágból
Egyéb [0]
Egyéb hírek

Naptár

«  Április 2024  »
HKSzeCsPSzoV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Felhasználók

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0


Szülinapos: pniki(46)